KTM 790 Duke Forum banner
121 - 140 of 179 Posts
Hallo mensen, ik sta op het punt een 790 te kopen, heb 18 maanden geleden een ex-demo RC390 gekocht die foutcodes gooide en de batterij leek niet op te laden - dus ik heb een eBay V-link wifi obd2-lezer aangesloten om codes te controleren en te wissen. Ik ontdekte dat een lage spanning fouten zou veroorzaken, dus heb ik de batterij vervangen door een Powersport Lithium Battery, daarna bleven de problemen weg. Ik gok dat de KTM ECU's erg gevoelig zijn voor spanning en dat dealers de batterijen niet correct opladen of dat voorraadfietsen spanning verliezen en niet goed herstellen.

Hoi mensen, ik sta op het punt een 790 te kopen, heb 18 maanden geleden een ex-demo RC390 gekocht die foutcodes gooide en de batterij leek niet op te laden - dus ik heb een eBay V-link wifi obd2-lezer aangesloten om codes te controleren en te wissen. Ik ontdekte dat lage spanning fouten zou veroorzaken, dus heb ik de batterij vervangen door een Powersport Lithium Battery, daarna bleef het probleem weg. Ik gok dat KTM ECU's erg gevoelig zijn voor spanning en dat dealers de batterijen niet correct opladen of dat voorraadfietsen spanning verliezen en niet goed herstellen.
Ja, ik heb de IMM-fout maar één keer gehad, heel vroeg (zo'n 300 mijl). Ik heb hem toen waarschijnlijk aan een druppellader gehangen en er nooit meer over nagedacht. Heb het probleem sindsdien nooit meer gehad.

Ik denk dat ik kan helpen met dit probleem. Toen ik mijn Tail Tidy installeerde, had ik mijn wasplug onder de duozitting gegooid en kreeg ik uiteindelijk de startonderbrekerfout. Ik heb met de motorfiets zitten knoeien en kreeg hem niet aan de praat (dit was met 5 mijl op de kilometerteller).. Nadat ik de wasplug onder de stoel had verwijderd en aan alle relais voor de zekeringkast had gerommeld, hoorden we een knal en de motorfiets sloeg meteen aan. Ik heb het gevoel dat de relais SUPER GEVOELIG zijn voor losse verbindingen. Probeer de volgende keer dat dit iemand overkomt alle relais te bewegen met de sleutel aan... Ik ben benieuwd of dit iemand anders helpt..

[QUOTE = "anotheronetoday, post: 3562, miembro: 166"]
ACC 1 en ACC2
DE ENE STAAT ALTIJD AAN, DE ANDERE MET CONTACT
[/CITAR]
Correct, 1 heeft altijd stroom, 2 alleen met contact, als de batterij beschadigd of erg zwak is, geeft dit de storing van de startonderbreker

Ik heb dit probleem vandaag voor het eerst gehad op mijn 2018 790 (EU). Voor zover ik weet heeft hij niet eens een startonderbreker? Ik gebruik de motorfiets dagelijks om onder normale omstandigheden te pendelen. Nu ben ik de afgelopen 3 maanden maar één keer gaan rijden (vorige keer 4 weken geleden) omdat de wet recreatief duiken verbiedt. De brandstof was laag en oud. Ik moest het 3 keer proberen om de motorfiets te starten. Geen andere waarschuwingslampjes, alleen het startonderbrekerding en Bluetooth (KTM My Ride) uitgeschakeld. Ik reed een paar kilometer naar de dealer. Ik zette de motorfiets uit en hij startte meteen, maar de foutmelding was er nog steeds. Ik ging naar de dealer, maar om ernaar te kijken, moeten ze eerst 24 uur wachten. Enfin, 10 minuten later ging ik naar buiten en de foutmelding was weg. Ik reed een uur of 2 en stopte een paar keer om te proberen te starten, geen problemen. De batterij staat momenteel op 14,3V in het display. Ik gebruik geen (druppel)lader meer, omdat die naar mijn mening alleen maar echte problemen maskeren. Ik neig ernaar dat het een probleem met een lege batterij is en hoop dat het wegblijft. Met al mijn vorige motoren (geen KTM) stond ik erop om elke 3 jaar een nieuwe batterij te laten installeren, want dan beginnen ze meestal te falen.

Antwoord?
Ik weet niet zeker of ik in de juiste sectie zit voor wat ik vraag, dus sorry als dat niet zo is, maar ik hoop dat iemand kan helpen. Ik kreeg het laagspanningslampje en toen ik de motor uitzette, startte hij niet opnieuw. De accu gecontroleerd met een multimeter en in het menugedeelte en beide gaven 11,4 V aan. De accu opgeladen en aan de praat gekregen. Met de multimeter aangesloten en in het menu op de motorfiets lijkt de accu niet op te laden. Een nieuwe, bekende goede accu geïnstalleerd om te zien of het verschil maakte en dat deed het niet. Ik heb mijn motorfiets in november 2019 gekocht. Een Coober ECM, Wings-uitlaat en Yoshimura spatbord-eliminator-kit geïnstalleerd. De motor leek in orde, maar ik had nooit reden om te controleren of hij oplaadde. Heb hem aan een oplader gehouden, een keer per week gestart, etc. Ik heb 300 mijl gereden, waarvan de meeste in de afgelopen 6 weken. Ik heb al mijn aansluitingen op de nieuwe Coober ECU gecontroleerd en kan niets vinden dat niet is aangesloten. Ik denk aan stator of spanningsregelaar, maar de motor heeft pas 300 mijl gereden! Ik weet dat als ik de motor terug naar de dealer moet brengen, om hem daar een maand in de rij te laten staan, ik waarschijnlijk de Coober ECU moet verwijderen. Ideeën? Elk advies zou worden gewaardeerd.
Bedankt, Mike

Ik weet niet zeker of ik in de juiste sectie zit voor wat ik vraag, dus sorry als dat niet zo is, maar ik hoop dat iemand kan helpen. Ik kreeg het laagspanningslampje en toen ik de motorfiets uitzette, startte hij niet opnieuw. De batterij gecontroleerd met een multimeter en in het menugedeelte en beide toonden 11,4 V. De batterij opgeladen en aan de praat gekregen. Met de multimeter aangesloten en in het menu op de motorfiets lijkt de batterij niet op te laden. Ik heb een gloednieuwe, aantoonbaar goede batterij geïnstalleerd om te zien of het verschil maakte en dat deed het niet. Ik heb mijn motorfiets in november 2019 gekocht. Ik heb een Coober ECM, Wings-uitlaat en Yoshimura spatbord eliminator kit geïnstalleerd. De motorfiets leek in orde, maar ik had nooit reden om te controleren of hij oplaadde. Heb hem aan een oplader gehouden, een keer per week gestart, enz. Ik heb 300 mijl gereden, waarvan de meeste in de afgelopen 6 weken. Ik heb al mijn aansluitingen op de nieuwe Coober ECU gecontroleerd en kan niets vinden dat niet is aangesloten. Ik denk dat het de stator of spanningsregelaar is, maar de motorfiets heeft pas 300 mijl gereden! Ik weet dat als ik de motorfiets terug naar de dealer moet brengen, om hem daar een maand in de rij te laten staan, ik waarschijnlijk de Coober ECU moet verwijderen. Ideeën? Alle adviezen zouden worden gewaardeerd.
Bedankt, Mike
Hoi, dit lijkt een dealerprobleem te zijn, nu weet ik dat de mijne op mijn motorfiets onder garantie zou werken, zelfs als ik een type ECU heb aangesloten, weet ik niet hoe het met de jouwe zit. Hier zijn 2 vragen om je te helpen;
  1. Sinds wanneer heb je je Coober-box geĂŻnstalleerd?
  2. Welke spanning krijg je met een volledig opgeladen batterij en draaiende motor?
Dit is een kleine batterij, dus als de stator niet werkt, ga je niet lang mee.

Hoi, dit lijkt een dealerprobleem te zijn, nu weet ik dat de mijne op mijn motorfiets onder garantie zou werken, zelfs als ik een type ECU heb aangesloten, weet niet hoe het met de jouwe zit. Hier zijn 2 vragen om u te helpen;
  1. Sinds wanneer heeft u uw Coober-box geĂŻnstalleerd?
  2. Welke spanning krijgt u met een volledig opgeladen batterij en draaiende motorfiets?
Dit is een kleine batterij, dus als de stator niet werkt, zult u niet lang rijden.
Heel erg bedankt voor de reactie. Ik hoop dat anderen zullen reageren. Dus....Ja, het verscheen ongeveer 100 mijl nadat ik de Coober-box had geĂŻnstalleerd, maar ik denk dat het gewoon toeval is. Ik denk dat omdat ik de motorfiets altijd aan een druppellader had als ik niet reed, de batterij nooit laag genoeg werd om het laagspanningsbericht te verzenden. Het scherm en een multimeter tonen beide 12 V en dalen langzaam af als de motorfiets draait. Zeker geen opladen aan de gang. Ik heb gezocht naar anderen die de Coober hadden geĂŻnstalleerd en ze hadden geen problemen. Ik heb ook contact opgenomen met de plek waar ik het apparaat heb gekocht, aangezien ze ook installaties doen, en ze hebben geen problemen gehad. Ze zeiden dat de Coober-box niets zou moeten veranderen aan het laadsysteem, maar wie weet. Ik zou echt terug moeten gaan en de Coober ECU verwijderen en alles weer in de originele staat terugbrengen en dan controleren of hij oplaadt, maar ik probeer al dat werk te vermijden als ik het gevoel heb dat het iets anders is.

Het scherm en een multimeter tonen beide 12 V en vallen langzaam af als de motor loopt. Zeker geen opladen aan de gang.
Je hebt gelijk, er wordt niet opgeladen en ik zou echt verbaasd zijn als de Coober het probleem is. Weet je, zoals ik al zei, ik weet niet hoe je over je dealer denkt, maar je moet ze eerst bellen, dus het is aan jou of je de Coober-box wilt verwijderen, ik zou het niet doen voor het telefoontje 🤔
Succes en houd ons op de hoogte.
N.B. Als je niet zeker weet waar je je bericht moet plaatsen, kun je een nieuwe discussie starten en als je niet correct bent, zal de beheerder het je zachtjes vertellen en het indien nodig corrigeren.

Hoi mensen

Vorige week een gebruikte 2019 790 Duke gekocht met 3500 mijl op de teller. 200 mijl en 6 dagen later kreeg ik de foutmelding 'immobilizer failure'. De motor warmde op op een vochtige ochtend. 3 blokken van het huis af sloeg de motor één keer af, startte meteen opnieuw en toonde toen de foutmelding. Dus zeker geen hitteprobleem... hoewel het vochtig was. Stond op 3 streepjes op de temperatuurmeter. Ik kan pas op 2-10-20 naar de garage voor diagnose.

Weet iemand meer recente info over deze fout/problemen met de startonderbreker? Nerveus om zo snel na de aankoop een potentiële gremlin te hebben

Hey mensen

Vorige week een gebruikte 2019 790 Duke gekocht met 3500 mijl erop. 200 mijl en 6 dagen later de foutmelding van de startonderbreker. De motor warmde op op een vochtige ochtend. 3 blokken van het huis af sloeg de motor één keer af, startte meteen opnieuw en gaf toen de foutmelding. Dus absoluut geen hitteprobleem... hoewel het vochtig was. Stond op 3 streepjes op de temperatuurmeter. Ik kan pas op 2-10-20 in de werkplaats terecht voor diagnose.

Weet iemand meer actuele info over deze fout/problemen met de startonderbreker? Zenuwachtig om zo snel na de aankoop een potentiële gremlin te hebben
Lees de laatste zes berichten boven die van jou.. Sommigen suggereren dat lagere batterijniveaus helpen om de code te gooien.

JD. Bedankt. Nieuw hier en waardeer de hulp enorm. Ik heb die opnieuw gelezen en begrijp wat je zegt. Als ik een noob-vraag mag stellen over de spanning. Toen ik vandaag de sleutel omdraaide nadat ik een dag niet had gereden, stond hij op 12,1 V. Start de motor en hij springt naar 14,4. Het lijkt er dus op dat hij wordt opgeladen. Zet de motor af/laat de sleutel aan en hij zakt snel terug naar 12,3. Denk je dat dat genoeg is om de code te activeren? (die ik trouwens niet heb kunnen repliceren). Of is dat te verwachten als de motor niet draait maar de ontsteking aan staat? Mijn gevoel zegt dat dat zo zou zijn.

JD. Bedankt. Nieuw hier en waardeer de hulp enorm. Ik heb die opnieuw gelezen en begrijp wat je zegt. Als ik een noob-vraag mag stellen over de spanning. Toen ik vandaag de sleutel omdraaide nadat ik een dag niet had gereden, stond hij op 12,1 V. De motor starten en hij springt naar 14,4. Het lijkt er dus op dat hij wordt opgeladen. Motor afzetten/sleutel laten zitten en hij tikt snel terug naar 12,3. Denk je dat dat genoeg is om de code te activeren? (wat ik trouwens niet heb kunnen repliceren). Of is dat te verwachten als de motor niet draait maar de ontsteking wel aanstaat? Ik denk dat dat zo zou zijn.
Ik heb de standaard batterij vervangen door een Lithium SSB en een vergelijkbaar probleem op mijn RC390 opgelost
Omdat ik mijn '18 790 in april '20 (gloednieuw) heb gekocht, heb ik een Lithium SSB besteld om aan de veilige kant te zitten en als bonus wat gewicht van de motor te verminderen.

HĂ© đź‘‹

Toen ik deze thread begon te lezen, kon ik het niet geloven omdat het zo anders leek dan wat ik ervoer. Ik had geen storingen in het verkeer of bij warm weer, integendeel. Elke keer als ik mijn fiets na een paar dagen oppakte, viel hij soms meteen uit of na een paar seconden, en soms sloegen de toeren op hol. In de winkel konden ze niet achterhalen wat er aan de hand was!

Omdat er geen opties meer waren, dacht ik bij mezelf dat het geen kwaad kon om de batterij te vervangen. Het is nu een maand geleden dat ik hem heb vervangen, en hij werkt perfect! Nul problemen.
Ik heb de Skyrich HJTZ10S-FP gekocht en ik raad iedereen met vergelijkbare problemen aan om het in ieder geval te proberen. Het kan je een hoop hoofdpijn besparen! 🙌

DANK U WEL, IEDEREEN!

Batterijmodel: Batería de Litio Skyrich HJTZ10S-FP 98.339996337891€

Hey đź‘‹

Toen ik dit draadje begon te lezen, kon ik het niet geloven omdat het zo anders leek dan wat ik ervoer. Ik had geen storingen in het verkeer of bij warm weer, integendeel. Elke keer als ik mijn motor na een paar dagen oppakte, viel hij soms onmiddellijk of na een paar seconden uit, en soms sloegen de toeren op hol. In de werkplaats konden ze niet uitzoeken wat er aan de hand was!

Omdat ik geen andere opties meer had, dacht ik bij mezelf dat het geen kwaad kon om de batterij te vervangen. Het is nu een maand geleden dat ik hem heb vervangen, en hij werkt perfect! Nul problemen.
Ik heb de Skyrich HJTZ10S-FP gekocht en ik raad iedereen met soortgelijke problemen aan om het in ieder geval te proberen. Het kan je een hoop hoofdpijn besparen! 🙌

DANK U, IEDEREEN!

Batterijmodel: Batería de Litio Skyrich HJTZ10S-FP 98.339996337891€
Fijn dat het is opgelost met een goede (lichtgewicht) batterij @Andre Bras.

Ik vroeg me alleen af of de HJTZ10S-FP dezelfde afmetingen heeft als de OEM-batterij?

121 - 140 of 179 Posts