KTM 790 Duke Forum banner

Austin Racing RS22 (onder het zadel) 890 Duke R

10K views 2 replies 3 participants last post by  Katomic  
#1 ·
Net mijn AR RS22 uitlaat gemonteerd en ik ben er helemaal weg van. Ik heb hem samen met de ATOM met decat (uitlaat kan niet met kat worden gemonteerd) en het airboxdeksel gemonteerd. Het geluid dat dit ding nu maakt is geweldig. Ik had eigenlijk niet zo'n probleem met het geluid van de OEM pijp, het zou wel wat luider mogen zijn bij stationair toerental / lage toeren, maar man, ik vind dat ding lelijk. Ik ben dol op de manier waarop deze dubbele pijpen eruitzien, ze klinken gemeen bij stationair toerental en lage toeren en slechts iets luider dan standaard als ik hem op zijn staart trap (denk ik), maar een dieper geluid. Het was een paar weken geleden dat ik ermee reed, maar de prestaties waren ook merkbaar scherper, vooral in het middengebied. Het exorbitante bedrag waard? Waarschijnlijk - hoewel ik niet veel van de slip-ons heb gehoord om te vergelijken.

Voordelen:
Luid en snel.
Ziet er naar mijn mening het beste uit van alle aftermarket uitlaten
De oranje kleur van de uiteinden past geweldig bij het KTM-oranje - dit was een grote zorg van mij
Mechanisch zeer eenvoudig te monteren - verhalen gehoord over AR-kits die niet correct uitlijnen of een beetje scheef staan bij de installatie
ATOM-installatie werkte de eerste keer

Nadelen:
Het grootste probleem was de tijd die het kostte om het te ontvangen. Ik heb dit in mei besteld en kreeg een levertijd van 8-12 weken te horen. Na 14 weken stuurde ik een e-mail en zeiden ze nog 2 weken. 3 weken daarna stuurde ik opnieuw een e-mail en kreeg ik te horen dat het nog 2 weken zou duren. 3 weken daarna stuurde ik voor de derde keer een e-mail en beloofden ze me dat het de volgende dag zou worden verzonden. 2 dagen later kreeg ik de verzendmelding. Niet ideaal dat ze me onnauwkeurige tijden bleven geven en het bijna 5 maanden duurde, maar het wordt op bestelling gemaakt.
Ze vergaten de airbox-modificatie bij de eerste levering te plaatsen.
De zwarte AR-stickers zitten niet helemaal op dezelfde plaats op beide uitlaten - voor zo'n dure uitlaat zou ik meer aandacht voor deze kleine details verwachten.
De ATOM-installatie was een nachtmerrie, het is gewoon een pijn in de kont en daar kan niets aan worden gedaan, maar de meegeleverde instructies waren absoluut verschrikkelijk. Ik heb een coober-gids gebruikt die ergens op deze forums is geplaatst om me te helpen - ze deelden veel van dezelfde foto's, alleen de coober-versie was veel beschrijvender.

Ik raad deze setup echter ten zeerste aan iedereen aan, en als je er vragen over hebt, kun je ze gerust stellen.

Tom

#3 ·
Mijn hoed af voor je geduld met Austin Racing, NTom. Ik heb ook de steeds uitdijende orderafhandeling gehad en had er eindelijk genoeg van (na vijf maanden!) en geannuleerd. Ik denk dat hun aanpak geen professionaliteit en respect voor de klant mist. Misschien komt hun onvermogen om op tijd te produceren voort uit een niet bekendgemaakte outsourcing-regeling? Anders zou je denken dat ze gewoon naar de fabrieksvloer zouden kunnen lopen en de dingen zouden kunnen aanmoedigen...