KTM 790 Duke Forum banner
41 - 59 of 164 Posts
Mijn motor terug. De waterpomp was in orde. De originele thermostaat was correct geïnstalleerd, maar leek een stuk plakkeriger te zijn dan de nieuwe. Het lijkt erop dat dat het probleem heeft opgelost. Ik heb dit weekend gesnowmobileerd en met mijn crossmotoren gereden, dus ik zal maandag verder testen. Ik heb nog wat onderdelen voor de 890R.
Rottweiler liet zien dat de Evotech Radiator Guard zowel op de 790 als de 890R past. DAT KLOPT NIET.. DE 890R RADIATOR IS EEN INCH BREEDER! Dus ik denk dat ik hem op mijn 790 ga installeren..

Nog een opmerking. De KTM MYRIDE IS EEN STUK ****. Mijn dealer heeft de module voor mij geïnstalleerd. Er is geen probleem met de installatie, maar de APP is een grap en de module werkt niet goed met de App. De motor toont het BLUETOOTH-pictogram met de melding dat mijn telefoon is verbonden, maar het MYRIDE-gedeelte van het display en de APP zeggen beide dat de telefoon niet is verbonden. Als je de recensies in de Google Play Store leest, zul je zien dat de meeste mensen hetzelfde probleem hebben met de APP. Als het zou werken, zou het geweldig zijn.. Dus op dit moment heb ik weer $280 verspild aan een slecht voorbereid KTM-onderdeel. Begin een beetje pissig te worden.

Ik installeer vandaag de verwarmde handvatten en voeg ook lakbeschermingsfolie toe aan de hele voorkant en 3D-koolstofvezel aan een aantal sierstukken.

Ik heb ook een NRC tail tidy op mijn 790 geïnstalleerd. Ik heb een recensie op Facebook gemaakt waarin ik het vergelijk met de MNNTHBX.. Ik kan die info hier toevoegen.
Laat alsjeblieft NRC vs. MNNTHBX zien, ze lijken de beste tail tidies/schoonste te zijn (mnnthbx wint volgens mij)

Ik ben eerlijk gezegd niet verbaasd, zelfs de 790 oververhit op sommige echt hete dagen in slecht verkeer. Kijk naar de compressieverhouding van die baby, het is waanzinnig (ik bedoel de 890)! Het wordt een hete machine, als je van circuitrijden houdt of in een koud land woont, geweldig, anders is het op elke hete plek een pijn in de ***. 790 = 12.7:1 890 = 13.5:1

Discussion starter · #44 ·
Ik ben eerlijk gezegd niet verbaasd, zelfs de 790 oververhit op sommige echt warme dagen in slecht verkeer. Kijk naar de compressieverhouding van die baby, het is waanzinnig (ik bedoel de 890)!

Het wordt een hete machine, als je van circuitrijden houdt of in een koud land woont, geweldig, anders is het op elke hete plek een pijn in de ***.

790 = 12.7:1
890 = 13.5:1
Het heeft een grotere radiator. Hij oververhitte omdat de thermostaat vastzat.

Discussion starter · #46 ·
Ik heb wat werk verzet aan mijn 790. Een tand voorop laten vallen, de ketting aangespannen en mijn rokbagoros graphics toegevoegd die ik maanden geleden besteld heb. Denk er serieus over om echte banden op deze motor te gooien en er de hele zomer mee te rijden. Ik krijg er een nep akro uitlaat voor en ik kan de katalysator op een of beide motoren verwijderen, aangezien ik de Akro-kaarten gratis kan krijgen.

De dag besteed aan het rijden op mijn nieuwe 890R. Vanmorgen opgehaald en de uitlaat, spiegels en tail tidy van mijn 790 overgezet. Ik moet zeggen, het verschil tussen de twee motoren is NACHT EN DAG. Helaas lijkt KTM een probleem te hebben en hebben ze het tech pack uit de download gehaald, dus ik heb nog geen quickshifter of andere goodies. Positief is dat ik de Akro EVO map in de opties op mijn dealers tablet heb gevonden, dus die is beschikbaar voor cat deletes. Het grootste verschil tussen de twee motoren komt naar mijn mening van de banden. De instuur van de 890 is ongelooflijk. Hij WIL de bocht in. Hij legt zo gemakkelijk neer, het is waanzin. Ook is er een GROOT koppelverschil van stationair tot aan de toerenbegrenzer. Het piekvermogen aan de bovenkant is niet zo merkbaar, wat prima is, maar je voelt het koppel over het hele toerentalbereik. De vering is meer gecontroleerd en stevig, en de remmen zijn uitstekend. Ik was tot over mijn oren verliefd op deze motor tot hij oververhit raakte. Ik moest stoppen en hem laten afkoelen op een weg van 45 mph bij ongeveer 55* F. Ik weet niet of het koelsysteem niet goed ontlucht was of wat. Dit gebeurde na ongeveer 100 mijl op de ODO na een ochtend van sneller rijden. Ik heb gekeken en gemerkt dat de ventilator niet aansloeg, dus ik heb alle zekeringen gecontroleerd, die in orde waren, en aan de relais gewiebeld. Het wiebelen aan de relais leek te werken. Maar de 890 wordt nog steeds heet stationair, zelfs met de ventilator aan, terwijl mijn 790 de hele dag stationair kan draaien en nooit boven de 4 balkjes komt. Ik weet nog niet wat hier het probleem is, maar ik heb een ongelooflijke dealer en we zullen het oplossen.

*Update vandaag.
Omdat ik beide motoren heb, kan ik wat tests uitvoeren. Het is momenteel maar ongeveer 35 graden buiten, dus ik heb beide motoren in de oprit gestart en ze stationair laten draaien. De 890R bereikte 4 balkjes in de helft van de tijd die de 790 nodig had. Ik heb het hele opwarmproces gefilmd. Beide ventilatoren sloegen aan aan de bovenkant van 4 balkjes, maar de 890R bleef in temperatuur stijgen en bereikte uiteindelijk 7 balkjes, terwijl de 790 nog op 4 stond. Ik heb de 890 uitgeschakeld bij 7 balkjes en de 790 nog een paar minuten laten draaien, en eindelijk 5 balkjes bereikt met de ventilator constant aan. Ik breng de 890 maandag terug naar de dealer. Hij heeft 130 mijl op de teller staan, en de 790 staat op 740. Ik heb de 790 nog nooit boven de 5 balkjes gezien.

Opmerkelijke verschillen tussen 790 en 890R
Spiegels.. De 890 fabrieksspiegels zien er een stuk beter uit.
Voorste richtingaanwijzers zijn licht herzien.
TFT-scherm is iets anders met verschillende menu's en displays. De grootte is nog steeds hetzelfde.
Zwarte tank
Banden. Als je deze banden op de 790 zet, verandert hij in een ander soort monster
Het stuur op de 890 heeft een stuk minder rise. Ik kan foto's van de twee plaatsen als jullie dat willen.
Het dagrijlicht gebruikt een ander deel van de LED-koplamp.
De 890 is iets luider met mijn SC-uitlaat dan de 790 was.
Het 890 eigenarenpakket is nu een goedkope Chinese ritszak in plaats van de traditionele KTM harde ritszak.

890r door BLWNBYU, op Flickr
Laat ik beginnen met te stellen dat je bericht veel verantwoordelijkheid met zich meebrengt en dat je die taak met vlag en wimpel hebt volbracht. Welke verantwoordelijkheid? Zoals je weet, zijn er velen die de 790 hebben en zich afvragen of ze geld moeten verliezen bij de inruil en het verschil moeten ophoesten. Dat is een moeilijke beslissing. Je bent zo vriendelijk geweest om de tijd te nemen om foto's van vergelijkingen te uploaden vanwege de vragen van anderen - niet één keer, maar meerdere keren in deze thread. Ik heb geantwoord met een citaat van je oorspronkelijke bericht omdat je tot de kern van de zaak bent gegaan - tot de belangrijkste vraag die andere rijders zouden willen weten - Is het verschil in koppel en pk merkbaar? Dit was gebaseerd op je eerste dag rijden, toen had je helaas het oververhittingsprobleem en de thermostaat. Maar nu je waarschijnlijk meer kilometers op de 890R hebt gereden, vertel ons, die in de knoop zitten over het wisselen van motoren, 1) hoe voel je je nu over het verschil in koppel - zou je alleen voor dat verschil betalen? Als je niet op het circuit rijdt, had je dan de 890R gekregen? Waarom de 790 houden - is er een gevoel of ervaring die je ervan krijgt die niet aanwezig is op de 890R? Je noemde de banden, de vering en de remmen, en dat is geweldig, maar ik denk dat hoe meer je het koppel zou kunnen uitbreiden en of je de upgrade zou aanbevelen, van grote extra waarde zou zijn en natuurlijk bespreken waarom je de ene motor zou rijden versus de andere als je naar je garage ging en er maar één voor de rit zou kunnen kiezen. En ten slotte, en nogmaals, het is uniek om zowel de 790 als de 890 R nog in je bezit te hebben zo vroeg na de release van de nieuwe motor. Daarom zou ik je echt willen aanmoedigen om een youtube-video over je ervaring te plaatsen - je zou tonnen views krijgen - en de eerste koper echt helpen kiezen, want het is niet gemakkelijk om beide motoren te testen. Je bent van onschatbare waarde geweest voor velen en ik hoop dat je wordt beloond met een motor die probleemloos is en je vele malen gelukkig maakt. En hé, over welke dealer ben je zo enthousiast? Groeten

Een YT-videorecensie is een schitterend idee!
Veel dank voor de foto's en het commentaar Blwnbyu !!

Trouwens, ik ben blij dat je erachter bent gekomen dat het uiteindelijk de thermostaat was.

Met elektrische problemen begin ik altijd met de batterij, de koeling en de thermostaat.

Laat me beginnen met te stellen dat je bericht veel verantwoordelijkheid met zich meebrengt en dat je die taak met vlag en wimpel hebt volbracht. Welke verantwoordelijkheid? Zoals je weet, zijn er velen die de 790 hebben en zich afvragen of ze geld moeten verliezen bij inruil en het verschil moeten ophoesten. Dat is een moeilijke beslissing. Je bent zo vriendelijk geweest om de tijd te nemen om foto's van vergelijkingen te uploaden vanwege de vragen van anderen - niet één keer, maar meerdere keren in deze thread. Ik heb geantwoord met een citaat van je oorspronkelijke bericht omdat je de kern van de zaak hebt geraakt - de belangrijkste vraag die andere rijders zouden willen weten - Is het verschil in koppel en pk merkbaar? Dit was gebaseerd op je eerste dag rijden, toen had je helaas het oververhittingsprobleem en de thermostaat. Maar nu je waarschijnlijk meer kilometers op de 890R hebt gereden, vertel het ons, die vastzitten in het dilemma over het wisselen van motoren, 1) hoe voel je je nu over het verschil in koppel - zou je alleen voor dat verschil betalen? Zo niet, zou je dan de 890R hebben gekregen? Waarom de 790 houden - is er een gevoel of ervaring die je ermee krijgt die niet aanwezig is op de 890R? Je noemde de banden, de vering en de remmen, en dat is geweldig, maar ik denk dat hoe meer je het koppel zou kunnen uitbreiden en of je de upgrade zou aanbevelen, van grote extra waarde zou zijn en natuurlijk zou bespreken waarom je de ene motor zou rijden versus de andere als je naar je garage ging en er maar één voor de rit kon kiezen. Ten slotte, en nogmaals, het is uniek om zowel de 790 als de 890 R nog in je bezit te hebben zo vroeg na de release van de nieuwe motor. Daarom zou ik je echt willen aanmoedigen om een youtube-video te plaatsen over je ervaring - je zou tonnen views krijgen - en de eerste koper echt helpen kiezen, want het is niet gemakkelijk om beide motoren te testen. Je bent van onschatbare waarde geweest voor velen en ik hoop dat je wordt beloond met een motor die probleemloos is en je vele malen gelukkig maakt. En hey, over welke dealer ben je zo enthousiast? Groeten
DIT!!! Dit alles hierboven!!!!

Ik ben geschokt over hoeveel groter/hoger de 890R is dan de 790 - wauw, de achterkant, de tank, de sturen torenen allemaal boven de 790 uit - gek.

Blwnbyu - moet zeggen - ik haat je nu wel een beetje, zo jaloers. :p
Inderdaad, in feite ben ik voor iemand zoals ik, die de 790 2 maanden geleden kocht (was in de aanbieding), dubbel in mijn gevoelens over het feit dat ik niet heb gewacht, ook al zou ik er meer voor hebben moeten betalen!

Mooie review, ik zou de mijne morgen moeten ophalen. Oorspronkelijk zou het vandaag zijn, maar ze hebben problemen om de verwarmde handvatten aan de praat te krijgen, nieuwe worden vandaag geïnstalleerd. Ik heb mijn 890 Duke R besteld met het Tech Pack en niemand heeft iets gezegd over problemen om het op de motor te downloaden. Net als jij neem ik de carbon fiber onderdelen plus mijn Acro van mijn 790 Duke en die gaan direct op de 890 Duke R zodra ik hem hier heb.

Later meer nadat ik op de nieuwe motor heb gereden...

41 - 59 of 164 Posts