Heb de dag doorgebracht met het rijden op mijn nieuwe 890R. Vanmorgen opgehaald en de uitlaat, spiegels en tail tidy van mijn 790 overgezet. Ik moet zeggen, het verschil tussen de twee motoren is DAG EN NACHT. Helaas lijkt KTM een probleem te hebben en hebben ze het tech pack uit de download gehaald, dus ik heb nog geen quickshifter of andere goodies. Positief is dat ik de Akro EVO map in de opties op de tablet van mijn dealer heb gevonden, dus die is beschikbaar voor cat deletes. Het grootste verschil tussen de twee motoren komt naar mijn mening van de banden. De instuur in de 890 is ongelooflijk. Hij WIL de bocht in. Hij legt zo gemakkelijk neer, het is waanzin. Er is ook een GROOT koppelverschil van stationair tot rood. Het piekvermogen aan de bovenkant is niet zo opvallend, wat prima is, maar je voelt het koppel over het hele toerentalbereik. De vering is meer gecontroleerd en stevig, en de remmen zijn uitstekend. Ik was tot over mijn oren verliefd op deze motor totdat hij oververhit raakte. Ik moest stoppen en hem laten afkoelen op een weg van 45 mph bij ongeveer 55* F. Ik weet niet of het koelsysteem niet goed ontlucht was of wat. Dit gebeurde na ongeveer 100 mijl op de ODO na een ochtend van sneller rijden. Ik heb gekeken en gemerkt dat de ventilator niet aanging, dus ik heb alle zekeringen gecontroleerd, die in orde waren, en aan de relais gewrikkeld. Het wrikken aan de relais leek de klus te klaren. Maar de 890 wordt nog steeds heet bij stationair draaien, zelfs met de ventilator aan, terwijl mijn 790 de hele dag stationair kan draaien en nooit boven de 4 balkjes komt. Ik weet nog niet wat hier het probleem is, maar ik heb een ongelooflijke dealer en we gaan het oplossen.
*Update vandaag.
Omdat ik beide motoren heb, kan ik wat tests uitvoeren. Het is momenteel maar ongeveer 35 graden, dus ik heb beide motoren in de oprit gestart en ze stationair laten draaien. De 890R bereikte 4 balkjes in de helft van de tijd die de 790 nodig had. Ik heb het hele opwarmproces gefilmd. Beide ventilatoren gingen aan aan de bovenkant van 4 balkjes, maar de 890R bleef in temperatuur stijgen en bereikte uiteindelijk 7 balkjes, terwijl de 790 nog steeds op 4 stond. Ik heb de 890 bij 7 balkjes stilgezet en de 790 nog een paar minuten laten draaien, en eindelijk 5 balkjes bereikt met de ventilator constant aan. Ik breng de 890 maandag terug naar de dealer. Hij heeft 130 mijl op de teller staan en de 790 staat op 740. Ik heb de 790 nog nooit boven de 5 balkjes gezien.
Merkbare verschillen tussen 790 en 890R
Spiegels.. De 890 fabrieksspiegels zien er een stuk beter uit.
De voorste richtingaanwijzers zijn iets herzien.
TFT-scherm is iets anders met verschillende menu's en displays. De grootte is nog steeds hetzelfde.
Zwarte tank
Banden. Als je deze banden op de 790 zet, verandert hij in een ander soort monster
Het stuur op de 890 heeft een stuk minder stijging. Ik kan foto's van de twee plaatsen als je wilt.
Het dagrijlicht gebruikt een ander deel van de LED-koplamp.
De 890 is iets luider met mijn SC-uitlaat dan de 790 was.
Het 890-eigenarenpakket is nu een goedkope Chinese ritszak in plaats van de traditionele KTM harde ritszak.
890r door BLWNBYU op Flickr
*Update vandaag.
Omdat ik beide motoren heb, kan ik wat tests uitvoeren. Het is momenteel maar ongeveer 35 graden, dus ik heb beide motoren in de oprit gestart en ze stationair laten draaien. De 890R bereikte 4 balkjes in de helft van de tijd die de 790 nodig had. Ik heb het hele opwarmproces gefilmd. Beide ventilatoren gingen aan aan de bovenkant van 4 balkjes, maar de 890R bleef in temperatuur stijgen en bereikte uiteindelijk 7 balkjes, terwijl de 790 nog steeds op 4 stond. Ik heb de 890 bij 7 balkjes stilgezet en de 790 nog een paar minuten laten draaien, en eindelijk 5 balkjes bereikt met de ventilator constant aan. Ik breng de 890 maandag terug naar de dealer. Hij heeft 130 mijl op de teller staan en de 790 staat op 740. Ik heb de 790 nog nooit boven de 5 balkjes gezien.
Merkbare verschillen tussen 790 en 890R
Spiegels.. De 890 fabrieksspiegels zien er een stuk beter uit.
De voorste richtingaanwijzers zijn iets herzien.
TFT-scherm is iets anders met verschillende menu's en displays. De grootte is nog steeds hetzelfde.
Zwarte tank
Banden. Als je deze banden op de 790 zet, verandert hij in een ander soort monster
Het stuur op de 890 heeft een stuk minder stijging. Ik kan foto's van de twee plaatsen als je wilt.
Het dagrijlicht gebruikt een ander deel van de LED-koplamp.
De 890 is iets luider met mijn SC-uitlaat dan de 790 was.
Het 890-eigenarenpakket is nu een goedkope Chinese ritszak in plaats van de traditionele KTM harde ritszak.