KTM 790 Duke Forum banner

890 vs. 790

1 reading
79K views 163 replies 42 participants last post by  Niklas DK  
#1 · (Edited)
Spędziłem dzień jeżdżąc moim nowym 890R. Odebrałem go dziś rano i przeniosłem wydech, lusterka i ogon z mojego 790. Muszę powiedzieć, że różnica między tymi dwoma motocyklami to NIEBO A ZIEMIA. Niestety, KTM wydaje się mieć problem i usunął pakiet techniczny z możliwości pobrania, więc nie mam jeszcze quickshiftera ani innych dodatków. Na plus, znalazłem mapę Akro EVO w opcjach na tablecie mojego dealera, więc jest dostępna do usuwania katalizatorów. Największa różnica między tymi dwoma motocyklami wynika moim zdaniem z opon. Wejście w zakręt na 890 jest niesamowite. ON CHCE wchodzić w zakręty. Składa się tak łatwo, że to szaleństwo. Jest też DUŻA różnica w momencie obrotowym od biegu jałowego do czerwonej linii. Maksymalna moc na górze nie jest tak zauważalna, co jest w porządku, ale czujesz moment obrotowy w całym zakresie obrotów. Zawieszenie jest bardziej kontrolowane i sztywne, a hamulce są znakomite. Byłem zakochany w tym motocyklu po uszy, dopóki się nie przegrzał. Musiałem się zatrzymać i pozwolić mu ostygnąć na drodze 45 mph przy około 55* F. Nie wiem, czy układ chłodzenia nie został odpowiednio odpowietrzony, czy co. Stało się to po około 100 milach na ODO po poranku szybszej jazdy. Sprawdziłem i zauważyłem, że wentylator się nie włącza, więc sprawdziłem wszystkie bezpieczniki, które były w porządku, i poruszałem przekaźnikami. Poruszanie przekaźnikami wydawało się załatwiać sprawę. Ale 890 nadal się nagrzewa na biegu jałowym, nawet z włączonym wentylatorem, podczas gdy mój 790 może pracować na biegu jałowym cały dzień i nigdy nie przekroczyć 4 kresek. Nie wiem jeszcze, w czym tu problem, ale mam niesamowitego dealera i rozwiążemy to.

*Aktualizacja dzisiaj.
Ponieważ mam oba motocykle, mogę przeprowadzić kilka testów. Obecnie jest tylko około 35 stopni, więc uruchomiłem oba motocykle na podjeździe i pozwoliłem im pracować na biegu jałowym. 890R osiągnął 4 kreski w połowie czasu, jaki potrzebował 790. Nagrałem cały proces rozgrzewania. Oba wentylatory włączyły się na górze 4 kresek, ale 890R nadal rósł w temperaturze, ostatecznie osiągając 7 kresek, podczas gdy 790 nadal miał 4. Skończyłem wyłączając 890 przy 7 kreskach i pozwoliłem 790 pracować przez kilka minut, W KOŃCU osiągając 5 kresek przy ciągłej pracy wentylatora. Zabiorę 890 z powrotem do dealera w poniedziałek. Ma 130 mil na liczniku, a 790 ma 740. Nigdy nie widziałem 790 powyżej 5 kresek.


Zauważalne różnice między 790 a 890R
Lusterka.. Lusterka fabryczne 890 wyglądają o wiele lepiej.
Przednie kierunkowskazy są nieznacznie zmodyfikowane.
Wyświetlacz TFT jest nieco inny z różnymi menu i wyświetlaczami. Rozmiar jest nadal taki sam.
Czarny zbiornik
Opony. Jeśli założysz te opony na 790, zamienią go w inny rodzaj potwora
Kierownica w 890 ma o wiele mniejszy wznios. Mogę zamieścić zdjęcia obu, jeśli chcecie.
Światło do jazdy dziennej wykorzystuje inną część reflektora LED.
890 jest NIEZNACZNIE głośniejszy z moim wydechem SC niż 790.
Pakiet właściciela 890 to teraz tania chińska torba zapinana na zamek zamiast tradycyjnego twardego etui KTM zapinanego na zamek.


890r przez BLWNBYU na Flickr
 
#3 ·
Szczęśliwy i smutny dla ciebie! Dzięki za recenzję!

Pytanie - czy dolne drążki i wyższe kołki są zauważalne w 890R, czy jest to bardzo niewielka zmiana?
Ledwo zauważalne. Ale, jak powiedziałem, różnica w skręcaniu jest SZALONA... Dzień i noc różne motocykle pokonujące zakręty... Nienawidzę każdego prostego odcinka drogi tylko dlatego, że to coś tak dobrze pokonuje zakręty, chociaż przypuszczam, że opony wytrzymają tylko 1500 mil...

Ponadto menu na wyświetlaczach są różne. 890R jest skonfigurowany dla podgrzewanych manetek KTM, które można aktywować w menu. To miła funkcja. Zamówiłem również MYride Box, więc nie mogę się doczekać, aby go sprawdzić, ponieważ jeżdżę z pączkami galaktyki. Wciąż czekam na odpowiedź od KTM w sprawie niemożności załadowania Tech Pack.

Oto mapa EVO w tablecie KTM, więc wiem, że flash jest dostępny. Na razie zachowałem standardowe ustawienia. Cieszę się, że to zrobiłem.
20200410_215256 przez BLWNBYU, na Flickr

Oto wyświetlacz 890R
20200411_171733 przez BLWNBYU, na Flickr

VS 790

20200411_171730 przez BLWNBYU, na Flickr


I moje przegrzewanie...

20200410_165214 przez BLWNBYU, na Flickr
 
#13 ·
Czy termostat działa poprawnie?
Tutaj jest film, który pokazuje, co się dzieje. Dół chłodnicy pozostaje zimny w 890, podczas gdy cała chłodnica ma temperaturę w 790. Wnioskuję więc 1 z 3 rzeczy. Zacinający się termostat, blokada chłodnicy lub zła pompa wody. Mój facet od części kupił w zeszłym roku fabrycznie nową 1290 SA. Została zmontowana bez wirnika pompy wody... Naprawdę czuję, że to również może być tutaj przyczyną...

 
#15 ·
Odebrałem mój 890 wczoraj rano. Zainstalowali techpak w piątek i jest tam WSZYSTKO. Quickshifter, track pack itp. Zrobiłem 178 mil krętymi drogami na początkowe docieranie. Trochę poważnej, ostrej jazdy. Żadnych problemów z przegrzaniem. Nigdy nie przekroczyłem 4 kresek. Opony są świetne. Brak pasków na tylnej oponie i około 1/8 na przedniej oponie. Zawieszenie działa ŚWIETNIE w standardowych ustawieniach dla mojej wagi. Myślałem, że widziałem regulację napięcia wstępnego w instrukcji obsługi, ale będę musiał to sprawdzić. Więcej później.
 
#18 ·
Odebrałem swój 890 wczoraj rano. Zainstalowali techpak w piątek i JEST tam WSZYSTKO. Quickshifter, track pack itp. Zrobiłem 178 mil krętymi drogami na początkowe docieranie. Trochę poważnej, ciężkiej jazdy. Żadnych problemów z przegrzaniem. Nigdy nie przekroczyłem 4 kresek. Opony są świetne. Brak pasków na tylnej oponie i około 1/8 na przedniej oponie. Zawieszenie działa ŚWIETNIE w ustawieniach fabrycznych dla mojej wagi. Myślałem, że widziałem regulację napięcia wstępnego w instrukcji obsługi, ale będę musiał to sprawdzić. Więcej później.
ZDECYDOWANIE mam problem z przepływem płynu chłodzącego, którego inni nie mają.

To interesujące, że udało Ci się dodać Tech Pack. Kiedy mój dealer szuka tego na stronie KTM, po wszystkich opcjach pojawia się 636 i nie pozwala na ich dodanie. Nigdy wcześniej tego nie widzieli. To był piątek rano. W czwartek tego nie było.

20200410_125703 przez BLWNBYU, na Flickr
 
#20 ·
Kierownice wyglądają na nieco niższe?
Myślałem, że zamówię kilka, dopóki nie zobaczyłem ceny £111.00, podczas gdy zestaw części mocy kosztuje £86.00. Nie mogę się jednak pogodzić z pomarańczowym.
890 jest ZNACZNIE wyższy, ale kierownice mają o wiele mniejszy wznios. Wysokość kierownicy i tak jest wyższa nad ziemią, ale niższa w porównaniu do siedzenia. Mimo że 890 jest wyższy, składa się o wiele, wiele szybciej. Prowadzenie jest zdecydowanie największą różnicą między nimi.
 
#22 ·
@Blwnbyu - Czy kiedykolwiek udało Ci się rozwiązać problem przegrzewania z dealerem?
Pracuję nad tym. Oddałem motocykl z powrotem do mojego dealera w poniedziałek i dałem im film, który miałem. Są NAPRAWDĘ, NAPRAWDĘ dobrym dealerem, który dba o mnie jak nikt inny. Zamówili nowy termostat w poniedziałek tylko dlatego, że prawdopodobnie to było przyczyną. Będzie tu dopiero w piątek. Wczoraj zdjęli pompę wody i ją sprawdzili. Wszystko jest w porządku. Czekają, aż pojawi się termostat, aby zdjąć chłodnicę i termostat, po prostu dlatego, że nie chcą, żeby mój motocykl tam stał rozebrany. Przedstawiciel KTM podejrzewa, że termostat mógł zostać zainstalowany odwrotnie w fabryce. Potwierdzą, czy tak jest, w piątek.

Zainstalowali Tech Pack. KTM zmieniło sposób kupowania i instalowania pakietów elektronicznych, ALE NIKOMU O TYM NIE POWIEDZIAŁ... Dlatego nie udało im się tego zrobić w zeszłym tygodniu. Aby kupić i zainstalować elektronikę, odbywa się to teraz WYŁĄCZNIE z tabletu. Wcześniej kupowałeś je za pośrednictwem strony internetowej dealera KTM pod numerem VIN motocykla, a następnie podłączałeś do niego tablet i był odblokowywany.

Uczymy się.

Instalują również moduł MYRIDE, podczas gdy chłodnica jest zdjęta, ponieważ osłony zbiornika i tak będą zdjęte.

Kupiłem również podgrzewane manetki KTM i próbujemy dowiedzieć się, jak mają działać, ponieważ 890 ma podgrzewane manetki w menu Opcje, a 790 nie. Manetki, które KTM określa dla OBU motocykli, obejmują przełącznik montowany na kierownicy, którego oczywiście nie chcę używać. Myślimy, że po prostu nie używasz przełącznika w 890, ale musimy to jeszcze potwierdzić.
 
G
#23 ·
Blwnbyu-

Świetne info, tak trzymaj!

Jeśli masz czas, zapytaj o tempomat. Zgodnie ze stroną internetową KTM dla 890 i 790 Adventure ma to być opcja dla 890. Pytam, ponieważ byłoby miło, gdyby można go było jakoś zamontować również w 790 (głupota, że nie jest to już opcja). Chodzi mi o to, jak "różna" może być elektronika i wiązka przewodów?

Niezależnie od tego, mam nadzieję, że wkrótce wrócisz na drogę.
 
#25 ·
Blwnbyu-

Świetne info, tak trzymaj!

Jeśli masz czas, zapytaj o tempomat. Ma to być opcja dla 890 zgodnie ze stroną KTM dla 890 i 790 Adventure. Powodem, dla którego pytam, jest to, że byłoby miło, gdyby można go było jakoś zamontować również w 790 (głupie, dlaczego nie jest to już opcja). Chodzi mi o to, jak "różna" może być elektronika i wiązka przewodów?

Niezależnie od tego, mam nadzieję, że wkrótce wrócisz na drogę.
Tempomat jest w dużej mierze opcją aktywowaną przez dealera. Potrzebujesz komputera Reflash, który go odblokuje, i nowy przełącznik wielofunkcyjny, który ma przyciski tempomatu. Nie jestem pewien co do kompatybilności wstecznej 790. Menu 890 znacznie różnią się od 790
 
#26 ·
Czekałem na pojawienie się 890, rozważając ją głównie na wydarzenia na torze. Teraz jeżdżę bardzo mało po ulicy. Jakakolwiek opinia na temat tego, jak sprawdziłaby się na torze? Zaniepokojony brakiem owiewek na dłuższych/szybszych torach.
Mogę jednak spróbować zmodyfikować to za pomocą owiewek i clip-onów. Lubię projekty.
 
#28 ·
Czekałem na pojawienie się 890, rozważając ją głównie na wydarzenia na torze. Teraz bardzo mało jeżdżę po ulicach. Jakakolwiek opinia na temat tego, jak to wypadłoby na torze? Zaniepokojony brakiem owiewek na dłuższych/szybszych torach.
Może jednak spróbuję zmodyfikować to za pomocą owiewek i clip-onów. Lubię projekty.
Nie jest to przyjemne przy stałych prędkościach powyżej 160 km/h
 
#33 ·
Moje zainteresowanie 890R wynika z GP2 Kramer. Niestety rozwój GP2 przebiegał powoli z wieloma opóźnieniami i przekroczonymi terminami wydania i nie sądzę, żebym mógł ją dostać przed 2021 rokiem. Mogę opracować Duke jako rozwiązanie tymczasowe, dopóki nie będę mógł dostać Kramera, lub może opracować inną opcję podwozia. Uwielbiam małą elektrownię i elektronikę. Chciałbym, żeby KTM zbudowało wersję RC i podejrzewam, że mogą to zrobić w pewnym momencie, biorąc pod uwagę rosnącą popularność średniej wagi bliźniaków.
 
#36 ·
Moje zainteresowanie 890R wynika z GP2 Kramer. Niestety rozwój GP2 przebiegał powoli z wieloma opóźnieniami i przekroczonymi terminami wydania i nie sądzę, żebym mógł ją dostać przed 2021 rokiem. Mogę opracować Duke jako rozwiązanie tymczasowe, dopóki nie będę mógł zdobyć Kramera, a może opracować inną opcję podwozia. Uwielbiam małą elektrownię i elektronikę. Chciałbym, żeby KTM zbudował wersję RC i podejrzewam, że może to zrobić w pewnym momencie, biorąc pod uwagę rosnącą popularność średniej wagi twinów.
Tak! Chciałbym zobaczyć RC890! Aprilia ma teraz RS660, więc może to nie takie trudne dla KTM....
 
#38 ·
Dostałem swój rower z powrotem. Pompa wodna była w porządku. Oryginalny termostat został poprawnie zainstalowany, ale wydawał się być o wiele bardziej lepki niż nowy. Wydaje się, że to rozwiązało problem. Jeździłem na skuterach śnieżnych i moich motocyklach terenowych w ten weekend, więc będę kontynuował testy w poniedziałek. Mam jeszcze kilka części do 890R.
Rottweiler pokazał, że osłona chłodnicy Evotech pasuje zarówno do 790, jak i 890R. TO NIE JEST PRAWDA.. CHŁODNICA 890R JEST O CAL SZERSZA! Więc chyba zainstaluję ją w moim 790.

Kolejna uwaga. KTM MYRIDE TO KAWAŁEK GÓWNA. Mój dealer zainstalował dla mnie moduł. Nie ma problemu z instalacją, ale APLIKACJA to żart, a moduł nie działa poprawnie z aplikacją. Rower pokazuje ikonę BLUETOOTH z informacją, że mój telefon jest połączony, ale część MYRIDE na wyświetlaczu i APLIKACJA mówią, że telefon nie jest połączony. Jeśli przeczytasz recenzje w sklepie Google Play, zobaczysz, że większość ludzi ma ten sam problem z APLIKACJĄ. Gdyby to działało, byłoby niesamowite. Więc w tej chwili zmarnowałem kolejne 280 dolarów na źle przygotowaną część KTM. Zaczynam się trochę wkurzać.

Instaluję dziś podgrzewane manetki, a także dodaję folię ochronną na cały przód i włókno węglowe 3D do niektórych elementów wykończeniowych.

Zainstalowałem również tylny tidy NRC w moim 790. Zrobiłem recenzję na Facebooku porównując go do MNNTHBX. Mogę dodać te informacje tutaj.
 
#41 ·
Odebrałem swój motocykl. Pompa wody była w porządku. Oryginalny termostat został zainstalowany poprawnie, ale wydawał się być o wiele bardziej lepki niż nowy. Wygląda na to, że to rozwiązało problem. Jeździłem na skuterach śnieżnych i motocyklach terenowych w ten weekend, więc będę kontynuował testy w poniedziałek. Mam jeszcze kilka części do 890R.
Rottweiler pokazał, że osłona chłodnicy Evotech pasuje zarówno do 790, jak i 890R. TO NIE JEST POPRAWNE.. CHŁODNICA 890R JEST CAL SZERSZA! Więc chyba zainstaluję ją w moim 790..

Kolejna uwaga. KTM MYRIDE TO KAWAL ****. Mój dealer zainstalował dla mnie moduł. Nie ma problemu z instalacją, ale APLIKACJA to żart, a moduł nie działa poprawnie z aplikacją. Rower pokazuje ikonę BLUETOOTH z informacją, że mój telefon jest połączony, ale część MYRIDE na wyświetlaczu i APLIKACJA mówią, że telefon nie jest połączony. Jeśli przeczytasz recenzje w sklepie Google Play, zobaczysz, że większość ludzi ma ten sam problem z APLIKACJĄ. Gdyby to działało, byłoby niesamowite.. Więc w tej chwili zmarnowałem kolejne 280 dolarów na źle przygotowaną część KTM. Zaczynam się trochę wkurzać.

Instaluję dziś podgrzewane manetki, a także dodaję folię ochronną na całą przednią część i włókno węglowe 3D do niektórych elementów wykończeniowych.

Zainstalowałem również NRC tail tidy w moim 790. Zrobiłem recenzję na Facebooku porównując ją do MNNTHBX.. Mogę dodać te informacje tutaj.
Proszę pokazać NRC vs MNNTHBX, wydają się być najlepszymi tail tidy/najczystszymi (mnnthbx wygrywa, myślę)
 
#40 ·
Dzięki za aktualizacje Blwnbyu. Szukam/czekam na zintegrowane światło tylne/tylne. Czy 790 i 890 używają tych samych mocowań? Czekam również na wydanie pełnego układu wydechowego Akro Ti. Cierpliwość.
Mam teraz około 450 mil na moim i zauważyłem dzisiaj, że silnik staje się bardziej swobodny i sprawia wrażenie, jakby generował więcej mocy, ponieważ pierścienie osadziły się w pełni i tworzą większą/lepszą kompresję. Na tym motocyklu JEST TAK łatwo jeździć szybko. Jest bardzo zwinny i jedzie tam, gdzie go skierujesz. Zmiana linii w środku zakrętu to żaden problem. Szybkie zakręty 80 i 90 mil na godzinę są solidne i bardzo dają pewność siebie. Quick shifter działa bez zarzutu. Hamulce są bardzo mocne. W przyszły weekend przejadę ostatnie 200 mil docierania, a następnie dealer otworzy resztę moich aktualizacji elektroniki. Podłączyłem również moją podgrzewaną wkładkę do jednego z tylnych złączy akcesoriów i poprowadziłem kabel pod osłoną zbiornika. Układ elektryczny tego motocykla z łatwością radzi sobie z obciążeniem. Jestem tak podekscytowany tym motocyklem.
 
  • Like
Reactions: 648
#43 ·
Szczerze mówiąc, nie jestem zaskoczony, nawet 790 przegrzewa się w naprawdę gorące dni w złym ruchu. Spójrz na stopień sprężania tego dziecka, to szaleństwo (mam na myśli 890)! Będzie to gorąca maszyna, jeśli lubisz jazdę po torze lub mieszkasz w zimnym kraju, świetnie, w przeciwnym razie w każdym gorącym miejscu będzie to udręka. 790 = 12.7:1 890 = 13.5:1
 
#44 ·
Szczerze mówiąc, nie jestem zaskoczony, nawet 790 przegrzewa się w naprawdę gorące dni w złym ruchu. Spójrz na stopień sprężania tego dziecka, to szaleństwo (mam na myśli 890)!

Będzie to gorąca maszyna, jeśli lubisz jazdę po torze lub mieszkasz w zimnym kraju, świetnie, w przeciwnym razie w każdym gorącym miejscu będzie to udręka.

790 = 12.7:1
890 = 13.5:1
Ma większą chłodnicę. Przegrzał się, ponieważ zaciął się termostat.
 
#46 ·
Zrobiłem trochę pracy przy mojej 790. Zrzuciłem ząb z przodu, napiąłem łańcuch i dodałem moje grafiki rokbagoros, które zamówiłem miesiące temu. Poważnie myślę o założeniu prawdziwych opon na ten motocykl i jeżdżeniu nim przez całe lato. Mam dostać fałszywy wydech akro i mogę usunąć katalizator w jednym lub obu motocyklach, ponieważ mogę zdobyć mapy Akro za darmo.